Колишні співробітники: ризики для компанії

Однією з найголовніших корпоративних напрацювань в абсолютно будь-якої компанії можна назвати її імідж. Якщо у вашої компанії висока репутація, то це підприємство може не боятися криз або інших економічних катаклізмів - у такій компанії клієнти будуть завжди. З тієї ж причини імідж, а також репутація взрощується дуже ретельно і так само ретельно оберігаються від зазіхань.

Сьогодні в судах розглядається безліч позовів, пов'язаних із захистом ділової репутації, і суми виплат сторін що провинилися, у таких справах бувають дуже великими. Так що компанії, що володіють найбільш дорогими брендами в світі, можуть похвалитися і бездоганною репутацією - просто тому, що дана репутація виступає як запорука успіху компанії на ринку протягом десятиліть.

У наш час загрози репутації компанії можуть виходити не тільки зовні. Досить велика кількість конфліктів з конкуруючими компаніями трапляється саме з приводу репутації організацій. Однак необхідно пам'ятати і про внутрішню загрозу для репутації. Йдеться про тих працівників компанії, хто поширює про неї негативні дані, які дуже часто навіть не мають нічого спільного з реальною ситуацією. Ці загрози можуть шкодити набагато більше, ніж конкуруючі компанії, і покарання співробітників за подібну поведінку може бути набагато складніше, ніж навіть самого сильного конкурента.

Соцмережі в наш час - дуже важливе джерело інформації для дуже великої кількості людей. Причому мова зараз йде не тільки про соціально активної молоді, сьогодні існують також і «дорослі» ділові соцмережі, найкращим прикладом яких може служити LinkedIn. Контроль репутації фірми, а також її бренду в соціальних мережах дуже важливий. Як вважають аналітики, в наступні роки роль соцмереж виросте багаторазово, тому ті, хто займеться контролем над соціальними мережами вже сьогодні, в майбутньому отримають серйозну перевагу.

Яким чином співробітники можуть нашкодити репутації компанії через соціальну мережу? Сьогодні однією з головних внутрішніх загроз можна назвати публікацію в мережі інформації, що ганьбить компанію, на різноманітних інтернет-сайтах, а також в особистих блогах, на сторінках соціальних мереж і на форумах. Матеріали, що залишаються працівниками на подібних публічних ресурсах, в результаті будуть доступні великій кількості різних людей. Якраз такі публікації і можуть привести до серйозних репутаційних втрат для компанії. Інший ризик для репутації компанії - коли її співробітник, не викладаючи негативну інформацію публічно, надає її в приватних бесідах або через групові чати в месенджерах. Facebook для цього також прекрасно підходить.

Які мотиви керують співробітниками, які поширюють порочать компанію дані? Найчастіше мова йде про образи на керівників, які пов'язані з різноманітними дисциплінарними покараннями, а також з недооціненістю (на думку співробітника). Найчастіше негативні відомості співробітники розміщують в стані емоційної напруги. Воно може пояснюватися, приміром, доганою від керівництва. Також негативні відомості про компанії можуть поширювати звільнені або звільнилися працівники, які вважають, що колишній роботодавець не може покарати їх за подібні дії.

Здавалося б, у такій ситуації логічніше за все заборонити співробітникам користуватися соціальними мережами на роботі. В цілому крок правильний, адже персонал на робочому місці повинен приносити користь роботодавцю, а не сидіти цілодобово в соціальних мережах. Однак цього буде недостатньо, адже працівники все одно можуть поширювати негативну інформацію про свою компанію з дому або ж за допомогою мобільних гаджетів і заборонити працівникам ходити додому або користуватися мобільними гаджетами неможливо.

Для запобігання подібних ударів по іміджу компанії слід проводити моніторинг контенту, який ганьбить її. Доцільно проводити такий моніторинг за назвою фірми або ж за списком негативних слів. Серед таких слів можуть бути слова «красти», «недобросовісний» і т. П. Найчастіше такі слова зустрічаються в негативних відгуках про фірму, що публікуються в Інтернеті. Необхідно також зробити список цих слів, при його складанні враховувати галузеву приналежність фірми.

Коли будуть виявлені факти розповсюдження співробітниками інформації, що ганьбить фірму, найправильніше провести з цими співробітниками бесіду, визначивши причини такої поведінки. Також потрібно дати співробітникам термін на виправлення. Якщо в подальшому подібні інциденти повторяться, потрібно підняти питання про набагато сильніших санкціях до цих працівникам, аж до звільнення.

ЄВГЕН МІРОШНИКОВ

керівник практики корпоративної безпеки бізнесу

miroshnikov@dictum.com.ua

+38 (067) 829 58 05

Поділитися LinkedIn
0